Introduktion
Denne persondatapolitik vedrører kunder og leverandører og ansøgere til Hotel Fuglsøcentret A/S, herefter kaldt Fuglsøcentret. Fuglsøcentret er dataansvarlig for en række personoplysninger.
Dataansvarlig
Hotel Fuglsøcentret A/S
Dragsmurvej 6
8420 Knebel
CVR: 36444924
Telefon: 86351355 til@fuglsoecentret.dk
Behandling af personoplysninger
Fuglsøcentret håndterer alle personlige oplysninger i overensstemmelse med gældende persondatalovgivning. Fuglsøcentret indgår aftaler med kunder og leverandører om levering – køb og salg – af forskellige serviceydelser og produkter.
Når en kunde, bestiller og køber én eller flere af Fuglsøcentrets serviceydelser/produkter, og som led heri afgiver sine personoplysninger til Fuglsøcentret, giver denne samtidig sit samtykke til, at kundens/leverandørens personoplysninger kan behandles af Fuglsøcentret.
Det samme gør sig gældende for så vidt angår de eventuelle personoplysninger, som leverandører til Fuglsøcentret afgiver til Fuglsøcentret i forbindelse med afgivelse af tilbud eller indgåelse af aftaler med Fuglsøcentret, eller hvis man sender en jobansøgning.
Indsamling af personoplysninger
Personoplysningerne indsamles
Indsamling og behandling af personoplysninger, jf. ovenstående vil altid ske i henhold til gældende persondatalovgivning.
Følgende personoplysninger indsamles
En kunde/leverandør/ansøger kan frivilligt og efter eget valg give Fuglsøcentret yderligere personoplysninger, som denne mener, kan have betydning for Fuglsøcentrets betjening/servicering af kunden/leverandøren/ansøgeren, eller som den pågældende mener bør gives af sikkerhedsmæssige hensyn.
Dette kan f.eks. være oplysninger om:
Hvis en kunde/leverandør/ansøger frivilligt og efter eget valg vælger at afgive sådanne oplysninger, opfatter Fuglsøcentret dette som et samtykke til at kunne registrere og gemme disse følsomme oplysninger om den pågældende.
Udover de oplysninger som Fuglsøcentret modtager direkte fra kunder/leverandører/ansøger, vil Fuglsøcentret i nogle tilfælde indhente eller behandle yderligere oplysninger, som Fuglsøcentret har modtaget af tredjeparter, f.eks. et rejsebureau, en anden formidler eller en ansat i den virksomhed, hvor den registrerede er ansat.
Hvor dette er tilfældet er den pågældende tredjepart pligtig til at informere den pågældende kunde/leverandør/ansøger om Fuglsøcentrets vilkår og betingelser samt Fuglsøcentrets persondatapolitik. Det er også den pågældende tredjeparts ansvar at sikre, at der er det fornødne juridiske grundlag til indsamling og behandling af de pågældende oplysninger, herunder indhente evt. fornødent samtykke til behandling af eventuelle følsomme oplysninger.
Formålet med indsamlingen og behandlingen
Fuglsøcentret indsamler alene personoplysninger, som er nødvendige for at opfylde de aftaler, der indgås med kunder/leverandører om levering af serviceydelser/produkter, f.eks. en overnatning eller køb/salg af produkter eller ydelser. Det er den enkelte aftales indhold/serviceydelsens karakter, som er bestemmende for, hvilke personoplysninger Fuglsøcentret indsamler og behandler, og som er bestemmende for formålet med indsamlingen. Ligeledes vil indsamling af data i forbindelse med en ansøgning være grundet et muligt ansættelsesforhold.
Formålet med indsamling og behandling af personoplysninger vil primært være:
Hjemmel – det juridiske grundlag – for behandlingen
Fuglsøcentret vil oftest behandle personoplysninger, fordi det er nødvendigt for at opfylde en aftale, som en kunde eller en leverandør er part i. Det kan for eksempel være i forbindelse med hotelophold, mødeafvikling og/eller håndtering og opfyldelse af samarbejds- og leverandøraftaler.
Yderligere vil Fuglsøcentret behandle personoplysninger i forbindelse med booking forud for en overnatning, afvikling af møder, selskaber, konferencer mv. samt forud for indgåelse af leverandøraftaler.
I nogle tilfælde vil Fuglscentrets behandling af personoplysninger finde sted som led i, at Fuglsøcentret forfølger en legitim/saglig interesse, som går forud for gæstens/kundens/leverandørens (den registreredes) interesser.
En sådan legitim interesse kan eksempelvis være udarbejdelse af statistik, kundeundersøgelser, markedsføring og analyse af generel kundeadfærd, som har til hensigt generelt at forbedre oplevelsen hos Fuglsøcentret og kvaliteten af Fuglsøcentrets serviceydelser og produkter.
Hvis en gæst/kunde i forbindelse med dennes ophold/besøg hos Fuglsøcenret oplyser særlige personlige præferencer eller hensyn, herunder f.eks. helbredsmæssige oplysninger, handicap, religiøs overbevisning eller lignende, anvender Fuglsøcentret alene oplysningerne til at sikre, at der tages hensyn til gæstens/kundens personlige præferencer, helbred etc.
I nogle situationer modtager Fuglsøcentret personoplysninger fra tredjepart, f.eks. et rejsebureau, en agent eller lignende, bl.a. i forbindelse med gruppebookinger. Når dette sker, er den pågældende tredjepart pålagt at orientere de pågældende kunder/leverandører om Fuglsøcentrets vilkår og betingelser samt indholdet af denne persondatapolitik.
I forhold til en ansøger anses opbevaring af en ansøgning som værende en gensidig interesse, hvor ansøgeren gerne vil have et job og Fuglsøcentret vil have en stilling besat.
Tidsfrister for sletning/opbevaring
Vi stræber efter at slette (eller anonymisere) personoplysninger, så snart de ikke har nogen relevans.
Persondata som indsamles for at opfylde udlændingelovgivningen og pasbekendtgørelsen gemmes i vores bookingsystem i 2 år efter afrejse.
Persondata i vores økonomisystem slettes efter 5 års inaktivitet i henhold til bogføringsloven. Persondata som er indsamlet i forbindelse med spørgeskemaer slettes 10 uger efter svar er modtaget.
Persondata som indsamles fra sommerhusejere og musikere gemmes i 5 år plus indeværende år efter ophør af samarbejde, af hensyn til evt. skattesager.
Persondata som er indsamlet i forbindelse med en modtaget ansøgning slettes efter 3 måneder. Personoplysninger som er indsamlet ved samtykke opbevares indtil samtykket tilbagetrækkes.
Dine rettigheder efter persondataforordningen
I forbindelse med vores behandling af dine personoplysninger har du adskillige rettigheder:
Alle ovenstående rettigheder håndteres manuelt ved henvendelse til vores persondataansvarlige.
Vi kan afvise anmodninger, der er urimeligt gentagende, kræver uforholdsmæssig meget teknisk indgriben (f.eks. at udvikle et nyt system eller ændre en eksisterende praksis væsentligt), påvirker beskyttelsen af andres personlige oplysninger, eller noget som vil være ekstremt upraktisk (f.eks. anmodninger om oplysninger der findes som sikkerhedskopier).
Hvis vi kan rette oplysninger, gør vi naturligvis dette gratis, med mindre det kræver en uforholdsmæssig stor indsats. Vi bestræber os på at vedligeholde vores tjenester på en måde, der beskytter oplysninger fra fejlagtig eller skadelig ødelæggelse. Når vi sletter dine personoplysninger fra vores tjenester, er det derfor muligt, at vi ikke altid kan slette tilhørende kopier fra vores arkivservere med det samme, og det er ikke sikkert, at oplysningerne fjernes fra vores sikkerhedskopisystemer.
Du har til hver en tid retten til at klage til Datatilsynet (https://www.datatilsynet.dk/borger/klage-til- datatilsynet/)
Oplysninger, som vi videregiver
Vi videregiver ikke personlige oplysninger til virksomheder, organisationer og enkeltpersoner uden for virksomheden. Undtagelsen er i disse tilfælde:
Med dit samtykke
Til ekstern databehandling
Af juridiske årsager
Informationssikkerhed
Vi arbejder hårdt for at beskytte virksomheden og vores kunder mod uautoriseret adgang, ændring, offentliggørelse eller ødelæggelse af personoplysninger, som vi lagrer.
Vi har implementeret følgende organisatoriske og tekniske foranstaltninger generelt i virksomheden:
Overholdelse og samarbejde med tilsynsmyndigheder
Vi gennemgår regelmæssigt, at vi overholder vores egen persondatapolitik. Vi overholder også adskillige selvregulerende sikkerhedspolitikker. Hvis vi modtager formelle skriftlige klager, kontakter vi afsenderen for at følge op på klagen. Vi samarbejder med de relevante lovgivende myndigheder, f.eks. Datatilsynet, om at løse klager om overførsel af personlige data, som vi ikke kan løse direkte med vores brugere.
Ændringer
Vores privatlivspolitik kan ændres fra tid til anden. Vi begrænser ikke dine rettigheder i henhold til denne privatlivspolitik uden dit udtrykkelige samtykke. Eventuelle ændringer af denne privatlivspolitik angives på denne side, og hvis der sker væsentlige ændringer, vil vi gøre opmærksom på dem på en mere iøjnefaldende måde (for visse tjenester oplyser vi bl.a. om ændringer via e-mail).
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.